menu Home JGZAPP AANMELDEN PRIVACY INFORMATIE

Veelgestelde vragen

  • Waarom moet ik de eerste aanmeldcode voor de JgzApp altijd persoonlijk aanvragen?

    Dit is belangrijk omdat de JGZ-organisatie uiterst zorgvuldig met de gegevens omgaan van alle kinderen die in zorg zijn en zij niet willen dat deze gegevens verkeerd terecht komen. De JGZ-organisatie wil er dus zeker van zijn dat jij de ouder van het kind bent. Het kan zijn dat zij om een legitimatie vragen. De JGZ-organisatie probeert wel om de aanmelding zo eenvoudig mogelijk te maken door als zij bij je op bezoek komen (voor bijvoorbeeld de hielprik of huisbezoek) meteen de mogelijkheid te bieden om een aanmeldcode te ontvangen.

  • Ik ben mijn code kwijt. Moet ik deze dan weer persoonlijk aanvragen?

    Nee, als je al een keer persoonlijk de aanmeldcode hebt aangevraagd, kun je een nieuwe code altijd telefonisch of per mail aanvragen.

  • Hoe ziet een aanmeldcode eruit?

    Een aanmeldcode bestaat uit 16 cijfers en ziet er als volgt uit: 101-54310535-29761

  • Als ik de JgzApp opnieuw moet installeren, heb ik dan een nieuwe aanmeldcode nodig?

    Ja! Wanneer je bijvoorbeeld een nieuw toestel hebt en de JgzApp opnieuw moet installeren, dan moet je bij de JGZ-organisatie een nieuwe aanmeldcode aanvragen. Hiervoor hoef je niet persoonlijk langs te komen, dit kun je eenvoudig via de mail of telefonisch doen.

  • Kan ik de JgzApp al aanvragen tijdens de zwangerschap?

    Ja, dat kan. Wel zo handig, want je hebt dan direct toegang tot de informatiemodule en als je een afspraak hebt staan voor een eerste huisbezoek al tijdens je zwangerschap, dan kun je deze ook beheren via de JgzApp.

  • Als ik de app al heb aangevraagd tijdens mijn zwangerschap, moet ik dan voor mijn kind een nieuwe code aanvragen?

    Nee, dat hoeft niet. Jouw kind kan heel gemakkelijk worden toegevoegd in jouw huidige JgzApp. Dit kun je aangeven bij de jeugdverpleegkundige tijdens het intakegesprek of je kunt de JGZ-organisatie even bellen.

  • Kunnen mijn partner en ik beiden gebruik maken van de JgzApp voor onze kind(eren)?

    Ja, dat kan. Beide ouders kunnen gebruik maken van de JgzApp voor dezelfde kinderen. Let op! Wel moeten beide ouders persoonlijk een eigen aanmeldcode aanvragen.

  • Kan mijn 2e kind ook toegevoegd worden in de JgzApp?

    Ja, dat kan zeker. Als er een 2e kind wordt geboren, kan deze heel gemakkelijk worden toegevoegd in jouw huidige JgzApp. Dit kun je al aangeven tijdens het huisbezoek voor de hielprik, bij de jeugdverpleegkundige tijdens het intakegesprek of tijdens een consult op het consultatiebureau. Je kunt de JGZ-organisatie natuurlijk ook altijd even bellen.

  • Hoe kan ik wisselen tussen meerdere kinderen in de JgzApp?

    Dit kan door het juiste kind in de tabjes bovenaan te selecteren. Als je de app al hebt aangevraagd tijdens je zwangerschap, staat hier ook jouw eigen naam bij.

  • Als ik de JgzApp opnieuw moet installeren, ben ik dan alle informatie kwijt?

    Nee, zeker niet! Alle gegevens die je in de JgzApp ziet, komen uit het digitale dossier van jouw kind. Dit betekent dat wanneer je bijvoorbeeld een nieuw toestel hebt en de JgzApp opnieuw moet installeren, alle gegevens gewoon beschikbaar zijn. Wel moet je bij de JGZ-organisatie even een nieuwe aanmeldcode aanvragen als je de JgzApp opnieuw installeert. Dit kun je eenvoudig per mail of telefonisch doen.

  • Het vaccinatie overzicht in de JgzApp klopt niet met het overzicht in mijn groeiboekje, wat nu?

    Als je ziet dat de vaccinatiegegevens van je kind in de JgzApp niet hetzelfde zijn als de gegevens in het groeiboekje, geef dit dan door aan één van de JGZ-medewerkers. Dit kan tijdens een consult of telefonisch, maar je kunt dit ook via Feedback, mail of chat knop in de JgzApp doen. Deze knoppen kun je vinden onder ‘instellingen’.

  • Kan een verwijsbrief of document gedeeld kunnen worden via de JgzApp?

    Ja, dat kan. Een verwijsbrief bestemd voor een oogarts, logopediste of kinderarts of ander document kunnen de JGZ-medewerkers eenvoudig met je delen via de functie ‘documenten’ in de JgzApp. Zo heb je deze altijd bij de hand tijdens een afspraak. Ook andere informatie die een JGZ-medewerker heeft besproken zoals (onderdelen) uit het dossier, een terugkoppeling van een medisch specialist, een folder of informatie over een onderzoek, kan op die manier worden getoond.

  • Kan ik kiezen op welke locatie ik een afspraak wil maken?

    Ja, dat kan. Via de JgzApp is het mogelijk een afspraak te maken op al de aangesloten locaties. Ook kun kiezen met wie je een afspraak wilt en over welke onderwerpen je het wilt hebben.

  • Ik heb een telefonische afspraak. Hoe zien jullie nu of mijn kind voldoende groeit?

    Vóór het telefonisch consult kun je je kind zelf wegen en meten. Tijdens het telefonisch consult zet de jeugdarts of verpleegkundige deze gegevens in het dossier van je kind. Deze gegevens zie je gelijk in de groeicurve in jouw JgzApp. Zo kunnen jullie samen toch de groei van je kind bespreken.

  • Zodra ik een afspraak verzet, zie ik mijn oude afspraak niet meer terug. Hoe voorkom ik dit?

    Dit kun je voorkomen door eerste een nieuwe afspraak te maken en dan pas de oude te verwijderen.

  • Ik wil een afspraak plannen bij een specifieke medewerker. Ik weet alleen niet meer haar naam..

    Kijk dan op onze website bij de locatie waar je altijd komt. Hier staan per locatie foto’s van het team. Zo kun je de specifieke medewerker waarschijnlijk wel vinden.

  • Hoe weet ik wanneer ik weer een afspraak moet maken?

    Je kan een afspraak maken op het moment dat jij daar behoefte aan hebt.